محمود مهرابی به اعدام محکوم شد

محمود مهرابی، زندانی سیاسی محبوس در زندان دستگرد اصفهان، از سوی شعبه پنجم دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بابک اسلامی فارسانی، یکی از وکلای مدافع آقای مهرابی با انتشار مطلبی در این رابطه اعلام کرد: «موکلم محمود مهرابی از جانب شعبه ۵ دادگاه انقلاب شهرستان اصفهان با اتهام افساد فی الارض طی حکم بدوی به اعدام محکوم شد. ابلاغیه صدور رای بدون پیوست که همکارم با حضور در شعبه و مطالعه پرونده از مفاد آن آگاه شد. امید اینکه ایرادات جدی رای با اعتراض مورد توجه دیوان عالی کشور قرار گیرد.»

«ارتکاب گسترده نشر اکاذیب در صفحه اینستاگرامی» از مصادیق اتهام «افساد فی الارض» آقای مهرابی عنوان شده است.

محمود مهرابی برای نخستین بار در تاریخ دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. او ساعاتی پس از آزادی، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت و به زندان بازگردانده شد.

قرار جلب به دادرسی وی در مهرماه سال گذشته از بابت اتهامات “افساد فی الارض از طریق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تحریک غیرموثر نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظایف و تسلیم در فضای مجازی، تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت و توهین به مقام رهبری و روح الله خمینی در فضای مجازی” توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه صادر شد.

در دی ماه سال ۱۴۰۲، آقای مهرابی در شعبه قضایی مذکور با گشایش پرونده‌ای جدید علیه خود از بابت اتهاماتی همچون انتشار محتوای مجرمانه در رسانه ها و توهین به ائمه و مقدسات مواجه شد.

محمود مهرابی، سی و پنج ساله، شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود.

هاجر مهرابی: قاضی بعد از صدور حکم اعدام به برادرم گفت پشیمانی در صورت تو نمی‌بنیم

https://ir.voanews.com/embed/player/0/7598715.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *