logo_Committee




به مناسبت روز جهانی حقوق بشر
کانون مدافعان حقوق بشر:
محصوران و زندانیان سیاسی، قربانیان نقض حقوق بشر هستند
چهار شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴

kanoon_logo2.jpg
کانون مدافعان حقوق بشر با گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر- دهم دسامبر- از زهرا رهنورد، میر حسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی به عنوان قربانیان نقض حقوق بشر در ایران یاد کرد.
این سازمان مدافع حقوق بشر در اطلاعیه ای که به همین مناسبت صادر کرده است از دولت ایران خواست تا تمام تلاش خود را به کار گیرد و به مطالبات مردم که بخشی از آنها رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی است پاسخ قانع کننده دهد.
به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن اطلاعیه این سازمان مردم نهاد به مناسبت روز جهانی حقوق بشر که بیستم آذر ماه 1393 صادر شده، به شرح زیر است:

روز جهانی حقوق بشر- دهم دسامبر- را در حالی پشت سر گذاشتیم که این روز امکانی برای مرور دوباره مطالبات مردم فراهم کرد.
ایران در سال های اخیر، آمار بالایی از وجود قربانیان نقض حقوق بشر در حوزه آزادی بیان و عقیده و فعالیت در عرصه جامعه مدنی را به خود اختصاص داده است که زندانیان سیاسی و عقیدتی و محصوران، سر آمد ایشان هستند.
بدیهی است که دربند ‌‌کردن‌ فعالان جامعه مدنی در عرصه های مختلف و همچنین منتقدان با گرایش‌های مختلف فکری و سیاسی دلیل نبود آزادی بیان و عقیده است و نبود آزادی بیان و عقیده، نقض فاحش حقوق بشر است. زیرا آزادی بیان و عقیده و آزادی انجام فعالیت های مدنی از مبرم ترین نیازهای جوامع بشری است که اساسی ترین حقوق انسان ها به شمار می آید.
بنابراین کانون مدافعان حقوق بشر با تاکید بر لزوم شکسته شدن حصر خانم زهرا رهنورد و آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، خواهان بسط و گسترش زمینه های طرح آزادانه نظرها و تضمین امنیت برای صاحبان آرا و منتقدان و همچنین امنیت شهروندان در انجام فعالیت های مدنی است.
کانون مدافعان حقوق بشر با گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا تمام تلاش خود را به کار گیرد و به مطالبات مردم که بخشی از آنها آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهبران جنبش سبز- آقایان موسوی و کروبی- است، پاسخ قانع کننده دهد؛ همانگونه که در روز دانشجو شاهد بودیم.

شیرین عبادی
رییس کانون مدافعان حقوق بشر
20 آذر 1393 برابر با 11 دسامبر 2014



send page email page     print version print


                   


نظر شما؟

نام:

عنوان:

نظر:
codeimgکد را اينجا وارد کنيد:


جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران – اتریش
Human-rights-iran.org